D-Pro - ROTER

UNIEK: 1 capsule voor de hele week

Meer info >

De kracht van de zon met Roter D-Pro! De zon geeft ons kracht en vitamine D.
Maakt ons vrolijk en laat ons stralen. Maar met minder zon wil je wel je vitamine D niveau behouden.
Ontdek de kracht van Roter D-Pro.

Houd je vitamine D op peil, ook als de zon niet schijnt

Alles over vitamine D en B12

 

Waar zijn vitamine D en B12 goed voor?

Elk menselijk lichaam heeft vitamine D nodig. Doordat de zon op onze huid schijnt maken we zelf vitamine D aan dat via de huid in ons lichaam wordt opgenomen. Nederland is een land met relatief weinig zon en veel kou, waardoor we veel huidoppervlakte bedekken met kleding. Hierdoor beperk je je lichaam om vitamine D aan te maken vanuit zonlicht. Het is al voldoende om tussen 11.00 uur en 15.00 uur een kwartier buiten te komen met het hoofd en de handen onbedekt. Voor mensen die een hoofddoek of sluier dragen en het hele jaar een beperkte huidoppervlakte hebben die bloot wordt gesteld aan zonlicht kunnen de D-PRO producten van ROTER uitkomst bieden. 

Elk menselijk lichaam heeft daarnaast ook vitamine B12 uit de voeding nodig voor het aanmaken van rode bloedcellen. Voldoende B12 draagt ertoe bij dat zowel je lichamelijke als geestelijke energie op peil blijft.

Hoe weet je zeker dat je aan je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid van 10 µg vitamine D zit? Zonlicht is een belangrijke bron, wanneer zon op je huid schijnt begint het lichaam direct met het aanmaken van vitamine D, waarbij moet worden aangemerkt dat het zonlicht alleen werkt op blote huid. Naast de natuurlijke werking van zonlicht zit er ook vitamine D in een aantal voedingsmiddelen. Het meeste vitamine D vind je terug in vette vis zoals makreel en zalm. Daarnaast zitten er ook kleine hoeveelheden vitamine D in bepaalde zuivelproducten als kaas, eieren, margarine en halvarine. Zonlicht is de belangrijkste bron voor het aanmaken van vitamine D. Daarom blijft het belangrijk om regelmatig buiten te komen.

Wie hebben extra vitamine D nodig?

In een aantal gevallen kan het handig zijn om extra vitamine D te nemen, omdat het lichaam er niet voldoende van aanmaakt. De volgende doelgroepen komen daarvoor in aanmerking:

  • Baby’s en jonge kinderen van 0-4 jaar
  • Mensen met een getinte huid
  • Ouderen
  • Zwangere vrouwen

Het is voldoende om tussen 11.00 uur en 15.00 uur met de handen en het hoofd onbedekt gedurende een kwartier buiten te komen. Het is voor deze doelgroepen echter ook aan te raden extra vitamine D te nemen. Lees daarbij altijd goed de gebruiksaanwijzing om te bepalen welk vitamine D product het beste aansluit bij jouw doelgroep en specifieke situatie.

Tips voor meer kracht

 
  • 1 Beweeg voldoende. Lichaamsbeweging zorgt ervoor dat botten en spieren soepel blijven. Elke belasting is zinvol.
  • 2 Calcium is goed voor je botten. Onder meer zuivelproducten, peulvruchten en bladgroenten bevatten veel calcium.
  • 3 Probeer zo min mogelijk koffie, cola of drank met koolzuur te drinken. Dit kan de sterke van je botten aantasten.
  • 4 Drink met mate en probeer roken te vermijden. Alcohol en roken bevorderen botontkalking.
  • 5 Let op je gewicht. Hoe meer zwaartekracht er op je botten drukt, des te gevoeliger zijn ze voor aantasting.
  • 6 Probeer naast voldoende vitamine D ook op andere vitamines te letten. Met name vitamine C is ook belangrijk voor je botten.

Veelgestelde vragen over D-PRO en vitamine D

Wat is vitamine D precies en waar is het goed voor?

Vitamine D draagt ertoe bij dat calcium goed uit de voeding wordt opgenomen. Het is belangrijk voor de botaanmaak en het behoud van stevige botten, tanden en spieren. Elk menselijk lichaam heeft vitamine D nodig. Doordat de zon op onze huid schijnt maken we zelf vitamine D aan dat via de huid in ons lichaam wordt opgenomen. Nederland is een land met relatief weinig zon en veel kou, waardoor we veel huidoppervlakte bedekken met kleding. Hierdoor beperk je je lichaam om vitamine D aan te maken vanuit zonlicht. Daarom wordt in sommige gevallen de inname van extra vitamine D geadviseerd.

Wie heeft er een vitamine D tekort?

Nederland is een land met relatief weinig zon en met veel kou, waardoor we veel huidoppervlakte bedekken met kleding. Hierdoor beperk je je lichaam om vitamine D aan te maken vanuit zonlicht. Mensen die een hoofddoek of sluier dragen, hebben het hele jaar door een beperkte huidoppervlakte die bloot wordt gesteld aan zonlicht.

Getinte of donkere huid: met een donkerder getinte huid maakt je lichaam minder vitamine C aan en wordt het aanbevolen je vitaminebehoefte aan te vullen. Vanuit huidtype 3 wordt er al aangeraden om extra vitamine D te nemen.

Welke huidtypen zijn er?

1. Zeer licht:      verbrandt snel
2. Licht:              verbrandt licht
3. Getint:            verbrandt soms
4. Donker:          verbrandt zelden
5. Zeer donker: verbrandt niet

Hoe weet je zeker dat je aan je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid van 10 µg vitamine D zit?

Zonlicht is een belangrijke bron, wanneer zon op je huid schijnt begint het lichaam direct met het aanmaken van vitamine D, waarbij moet worden aangemerkt dat het zonlicht alleen werkt op blote huid. Naast de natuurlijke werking van zonlicht zit er ook vitamine D in een aantal voedingsmiddelen. Het meeste vitamine D vind je terug in vette vis zoals makreel en zalm. Daarnaast zitten er ook kleine hoeveelheden vitamine D in bepaalde zuivelproducten als kaas, eieren, margarine en halvarine. Zonlicht is de belangrijkste bron voor het aanmaken van vitamine D. Daarom blijft het belangrijk om regelmatig buiten te komen.

Waarom is er aan de producten van Roter D-PRO vitamine B12 toegevoegd?

Elk menselijk lichaam heeft daarnaast ook vitamine B12 uit de voeding nodig voor het aanmaken van rode bloedcellen. Voldoende B12 draagt ertoe bij dat zowel je lichamelijke als geestelijke energie op peil blijft. Met Roter D-PRO houdt je niet alleen je vitamine D op peil, het ondersteunt ook je lichamelijke en geestelijk energie.

Hoe weet ik of ik extra vitamine D moet innemen?

In een aantal gevallen kan het handig zijn om extra vitamine D te nemen, omdat het lichaam er niet voldoende van aanmaakt. De volgende doelgroepen komen daarvoor in aanmerking:

• Baby’s en jonge kinderen van 0-4 jaar
• Mensen met een getinte huid
• Ouderen
• Zwangere vrouwen

Het is voldoende om tussen 11.00 uur en 15.00 uur met de handen en het hoofd onbedekt gedurende een kwartier buiten te komen. Het is voor deze doelgroepen echter ook aan te raden extra vitamine D te nemen. Lees daarbij altijd goed de gebruiksaanwijzing om te bepalen welk vitamine D product het beste aansluit bij jouw doelgroep en specifieke situatie.

Hoeveel vitamine D is aanbevolen?

Adviezen over hoeveel vitamines en mineralen er per dag aanbevolen worden, zijn opgesteld door de Gezondheidsraad, de Nordic Council (NC), de EFSA en het Institute of Medicine (IOM). Dit zijn adviesorganen van de overheid. De ‘aanbevolen dagelijkse hoeveelheid’ (ADH) kan verschillen per leeftijdsgroep en per geslacht.

- Alle kinderen van 0 t/m 3 jaar ----> 10 µg

- Vrouwen, in de leeftijd van 4 t/m 49 jaar met een donkere (getinte) huidskleur en/of niet genoeg buiten komen ---> 10 µg
- Alle vrouwen, in de leeftijd van 50 t/m 69 jaar ---> 10 µg
- Alle vrouwen in de leeftijd van 70 jaar en hoger ---> 20 µg

- Alle zwangere vrouwen ---> 10 µg

- Mannen, in de leeftijd van 4 t/m 69 jaar met een donkere (getinte) huidskleur en/of niet genoeg buiten komen ---> 10 µg
- Alle mannen van 70 jaar en ouder ---> 20 µg

Hoeveel vitamine D heb ik extra nodig?

- Alle kinderen van 0 t/m 3 jaar ----> 10 µg

- Vrouwen, in de leeftijd van 4 t/m 49 jaar met een donkere (getinte) huidskleur en/of niet genoeg buiten komen ---> 10 µg
- Alle vrouwen, in de leeftijd van 50 t/m 69 jaar ---> 10 µg
- Alle vrouwen in de leeftijd van 70 jaar en hoger ---> 20 µg

- Alle zwangere vrouwen ---> 10 µg

- Mannen, in de leeftijd van 4 t/m 69 jaar met een donkere (getinte) huidskleur en/of niet genoeg buiten komen ---> 10 µg
- Alle mannen van 70 jaar en ouder ---> 20 µg

Welk product van Roter D-PRO pas het beste bij mij?

- Alle kinderen van 0 t/m 3 jaar ----> 10 µg. Voor deze groep adviseren we D-PRO Aquosum druppels of D-PRO Kauwtabletten.

- Vrouwen, in de leeftijd van 4 t/m 49 jaar met een donkere (getinte) huidskleur en/of niet genoeg buiten komen ---> 10 µg. Voor deze groep adviseren we D-PRO Per Dag (inname 1 x per dag) of D-PRO week (inname 1 x per week).
- Alle vrouwen, in de leeftijd van 50 t/m 69 jaar ---> 10 µg. Voor deze groep adviseren we D-PRO Per Dag (inname 1 x per dag) of D-PRO Per Week (inname 1 x per week).
- Alle vrouwen in de leeftijd van 70 jaar en hoger ---> 20 µg. Voor deze groep adviseren we D-PRO Per Dag Forte (inname 1 x per dag) of D-PRO Week Forte (inname 2 x per week)

- Alle zwangere vrouwen ---> 10 µg. Voor deze groep adviseren we D-PRO Per Dag (inname 1 x per dag) of D-PRO Per week (inname 1 x per week).

- Mannen, in de leeftijd van 4 t/m 69 jaar met een donkere (getinte) huidskleur en/of niet genoeg buiten komen ---> 10 µg. Voor deze groep adviseren we D-PRO Per Dag (inname 1 x per dag) of D-PRO per week (inname 1 x per week).
- Alle mannen van 70 jaar en ouder ---> 20 µg. Voor deze groep adviseren we D-PRO Per Dag Forte (inname 1 x per dag) of D-PRO per week Forte (inname 2 x per week).

Hoe gebruik ik de producten van Roter D-PRO?

ROTER D-PRO zijn liquid caps, die je met water inneemt. Bij voorkeur tijdens de maaltijd innemen.

Roter D-PRO per dag: maximaal 1 capsule per dag van 10 microgram.

Roter D-PRO per dag FORTE: maximaal 1 capsule per dag van 20 microgram.

Roter D-PRO per Week: maximaal 1 capsule per week van 70 microgram.

Roter D-PRO per Week Forte: maximaal 2 capsules per week van 70 microgram. In te nemen verspreid over de week.

Roter D-PRO Aquosum: 10 druppeltjes per dag. De druppeltjes toedienen met behulp van een theelepeltje of met de voeding vermengen. Druppeltjes niet meekoken. Vermijd bij toediening contact van het flesje met de mond of etenswaar, omdat speeksel of etenswaar de inhoud van het flesje kunnen verontreinigen.

Roter D-PRO Kauwtabletten: maximaal 1 kauwtabletje per dag.

Roter D-PRO is een voedingssupplement en dient niet als vervanging van je dagelijkse en gevarieerde voeding. Een evenwichtige en gezonde levensstijl blijven belangrijk